Saanko, oi saanko? Meillä on nyt kokonainen viikko lomaa koulusta. Pitäähän se ollakin, että jaksaa odottaa hiihtolomaa... Ehhehee.. Ei vaan oikeasti kyllä helpoimmat vuodet ovat jo ohi. Nyt pitäisi oikeasti valmistua tästä koulusta. Tällä hetkellä se tuntuu jotenkin kaukaiselta. Eikä siihen kuitenkaan ole kuin reilu vuosi aikaa. Nyt meillä on paljon tenttejä ja tehtäviä, mutta onhan niitä ennenkin ollut. Sen sijaan kun ajattelee kolmea asiaa, niin meinaa iskeä paniikki. A) Opinnäytetyö. Rehellisyyden nimissä mulla ei ole hajuakaan miten sitä tehdään ja kaikista prosessin osista, eikä vähäisimpänäkään sen saattaminen kieliopillisesti oikeaan muotoon ja kansiin. Eikä ole vielä edes aihekaan varmistunut. Yksi aihe on suunnitteilla kuitenkin. B) Valtakunnalliset hoitotason testaukset. No meillä ei ole alkanut hoitotason ensihoito vielä, mutta mitä oon kuullut niitä tenttikysymyksiä niin voi APUA. C) Onnistuneet intuboinnit (väh.10) oikealla ihmisellä. Vaikka se mun Malawin-tapaus oli vaikea, niin silti se ei ollut kovinkaan itseluottamusta nostattava. Mutta mulla on aina se periaate, että ajattelen osasuorituksia. Kaikki pitää tehdä ja ajatella osissa. Jos ajattelet tuollaista kokonaisuutta, niin eiköhän siinä jo vähemmästäkin pää hajoa. Este kerrallaan. Tällä hetkellä olen kuitenkin iloinen siitä, että minulla on jo edes haju opparin aiheesta. Kyl se tästä! En muuten tiedä, miksi tunsin tarvetta tulla tämänkin julistamaan tänne! Älkää välittäkö.

Ensi viikolla mulla (ja Sarilla jos se pääsee) on tilaisuus esitellä kokemuksiamme ja kuviamme Malawista auditoriolliselle sairaanhoitajaopiskelijoita. Sitä odotan ihan mielenkiinnolla.

P.S: Arvatkaa mitä! Teetätin juuri Malawi-kuvistani Ifolor-kirjan. Mulle vaan iski inspiraatio (taiteilijaluonne ) ja mun oli pakko toteuttaa se. Haluan tehdä joskus saman Tansanian ja Kenian kuvista, mutta sitten joskus kun on rahaa. Niin, pitäisi varmaan valmistua ensin.

"I am strong because I have been weak. I'm a lover because I have been fighter. I'm fearless because I have been afraid. I'm wise because I have been foolish. I can laugh because I have known sadness."